کاربر FNS4565 تعداد پستها : 24
|
نقش سئو در بازاریابی اینترنتی
بر اساس تجربه و همچنین مطالعه مقالات و کتاب آموزش سئو به این نتیجه رسیدم که اصولا برای یک بازاریابی اینترنتی موفق نیاز به بهینه سازی است. پس هر رپورتاژ آگهی ای برای رسیدن به موفقیت و جلب نظر مخاطب نیاز به بهینه سازی دارد. مثل بهینه سازی در طراحی، بهینه سازی در محتوا و... من در این مقاله بر آن شدم تا ضرورت بهینه سازی در بازاریابی اینترنتی را شرح دهم.
نقش سئو در بازاریابی اینترنتی
مفهوم بازاریابی به معنای روشهایی برای افزایش مشتریان است و سئو روشهایی به منظور بهینه سازی موتورهای جستجو است اما به چه صورت میتوان اینها را به یکدیگر ارتباط داد یا به عبارت دیگر بر اساس سئو چگونه میتوان مشتریان بیشتری را کسب نمود.
محققان بخش بازاریابی دریافتند که اکثر کاربران به هنگام جستجو از گوگل به عنوان موتور برتر استفاده مینمایند و همچنین کلمات و عبارات خاصی توسط کاربران مورد استفاده قرارمی گیرد. از طرفی با توجه به اینکه موتورهای جستجو برای یافتن عبارت مورد نظر هیچگاه کل متن یک سایت را جستجو نمیکند بلکه بر اساس تکنیکی در طراحی وب سایت، که به آن Keyword Description میگویند به جستجو عبارت میپردازند لذا نقش کلمات کلیدی در میان کارشناسان و طراحان وب پررنگتر شد.
حال به توضیح بیشتر در مورد سئو میپردازیم سئو مجموعهای از قوانین است که وب سایت را بهینه میسازد و آنها را بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو آنالیز و بهینه میسازد با توجه به آن هنگامی که کاربر به دنبال موردی میگردد موتورهای جستجو وب سایتی را که بهینهتر است سریعتر ایندکس مینماید و باعث میشود که سایت در صفحات اول نتایج جستجو قرار گیرد. لازم به ذکر است که تمامی کارشناسان به این حقیقت رسیدهاند که کلمات کلیدی بهترین و موفقترین روش در بازاریابی اینترنتی است.
از مطالب ذکرشده اینگونه میتوان استنباط کرد که بهینه سازی وب سایت به گونهای بازاریابی است که محوریت آن بر آنالیز کلمات کلیدی و قوانین سئو قرار گرفته است و مشتریان را بر اساس موتورهای جستجو جذب یک سایت مینماید با این وجود دیگر نیازی به تبلیغات و پوستر نیست بلکه خود مشتریان به صورت ناخودآگاه به سایت هدایت میشوند.
ضرورت و اهمیت استاندارد سازی و کنترل کیفیت محصولات حوزه فناوری اطلاعات
بهینه سازی موتورهای جستجو دارای فواید بسیاری است که در ذیل به چند نمونه از آن اشاره شده است.
نقش سئو در بازاریابی اینترنتی
بازگشت سرمایه بیشتر: با بهینه نمودن سایت، میتوان بیشترین نرخ بازگشت سرمایهای را داشت.
ترافیک هدفمند: SEO میتواند کاربرانی را که به طور خاص به دنبال خدمات و سرویسهایی که در حیطه کاری شما میباشد را به سمت وب سایتتان سوق دهد.
فاکتور موثر همیشه بیدار: تصور اینکه یک بازاریاب به طور دائم، هر روز و هر هفته، در تمامی سال، باعث معرفی خدماتتان شود، با بهینه سازی کدهای سایت، ملموس خواهد شد.
افزایش امکان رویت برند شما: برای تبدیل شدن به یک برند، یکی از عوامل موثر، در معرض دید قرار دادن است. بهینه سازی سایت، شما را در معرض دید بیشتر قرار خواهد داد.
فروش بیشتر: SEO شدن سایت، در نهایت به معنی فروش بیشتر محصولات و خدمات شما خواهد بود.
بهینه سازی موتورهای جستجو هزینه بر نیست؛ فقط کافیست دانش آن را داشته باشیم.
مشکلات علم بهینه سازی موتورهای جستجو در ایران
عدم آشنایی مدیران سایت با علم بهینه سازی موتورهای جستجو
استفاده از تکنیکهای غیر مجاز در بکار گیری علم سئو؛ به عنوان مثال مشاهده شده که برخی از وب مسترها از لینکهای مخفی استفاده مینمایند که به عنوان اسپم شناخته میشود.
|