برای مشاهده روند ساخت پروژه ها و محصولات به کانال تلگرام ما بپیوندید           
  خانه محصولات دانلود پروژه ها بحث و گفتگو وبلاگ آموزشها و مقالات تماس با ما  

  فروم khazama.com --> الکترونیک دیجیتال --> کنترل اتوماتیک دورموتور با AVR

  يكشنبه 2 فروردين 88 , 6:17 PM


کاربر
khazama
تعداد پستها : 1
کنترل اتوماتیک دورموتور با AVR

با سلام وخسته نباشید
از تمام دوستانی که می توانند در این ضمینه به من کمکی بکنند ممنون میشم
این موضوع پروژه ای هستش که باید انجامش بدم
لطفا اگه کسی در مورد اون اطلاعی داره به من خبر بده
berdudar@yahoo.com



این پروژه باید به این صورت باشد که هر گاه موتور می چرخد دور آن کنترل شده و با مرجعی مقایسه شود و در صورتی که تعداد دور اضافه شود مقدار ولتاژ دی سی که به موتور اعمال میگردد کمتر شود و برعکس.



چون بار متغیر است و ممکن است مثلا با 10 ولت 500 دور بچرخد و با مقدار بار دیگر که روی محور موتور قرار می گیرد با همان 10 ولت 300 دور بچرخد پی=س نمی توان افزایش ولتاژ را به صورت تابع خطی در آورد.



اینجانب اصلا نمی دانم باید چگونه چنین چیزی را طرراحی نمایم.



لطفا راهنمایی کنید.    


**  آخرین ویرایش در  يكشنبه 2 فروردين 88 - 6:20 PM

_______________________________________________________________________
Felove For ever love عشقی پایدار تا ابد عشق عشق به همه آنهایی که زندگی می کنند حتی عشق به دشمنان عشق


  دوشنبه 10 فروردين 88 , 2:20 AM


کاربر
mustang
تعداد پستها : 1

سلام دوست عزیز
جهت کنترل دور هر نوع موتوری احتیاج به نمونه گیری از سرعت دارید
دو نوع وسیله جهت این امر موجود است : ۱-تاکوژنراتور ۲-پالس انکودر
البته روش سومی هم فقط برای موتور های دی سی وجود دارد که استفاده از ولتاژ ژنراتوری خود موتور می باشد.
با استفاده از یکی از ۳ روش فوق می توانید سرعت موتور را در هر لحظه ثبت کرده و با مقایسه آن با سرعت دلخواه سیگنال لازم را به موتور اعمال کنید البته انجام این کار احتیاج به
دانسته هایی در مورد روش های کنترل P-PI-PID دارد اطلاعات خوبی در این زمینه را می توانید از لینک زیر به دست آورید
http://www.dprg.org/tutorials/2003-10a/motorcontrol.pdf


  دوشنبه 10 فروردين 88 , 4:37 PM


مدیر سایت
behzad
تعداد پستها : 905

با تشکر از شما دوست عزیز
اگه برای موتورهای دی سی معمولی میخاین میتونید یک مقاومت با ولتاژ موتور سری کنید و ولتاژ رو این مقاومت (و یا ولتاژ روی خود موتور) رو اندازه بگیرید که در واقع نسبتی مستقیم با میزان بار روی شفت و جریان موتور داره این ولتاژ رو به یک آپ امپ بدید و ازش ولتاژ تصحیح خطا رو بدست بیارید که در واقع همون روش سومی میشه که در پست قبل گفتند.
تراشه هم برای این کارها هست البته .

_______________________________________________________________________
پروژه های حرفه ای الکترونیک و کامپیوتر در www.khazama.com
مجموعه متن باز نامهای اصیل ایرانی
وبلاگ نوشته های شخصی من


  صفحه : [1]    
 
 


Designer And Programmer : Behzad khazama
Coded With ASP.NET
تمامي حقوق مادي و معنوي مطالب متعلق به اين سايت ميباشد .
هر گونه استفاده از مطالب اين سايت تنها با ذکر منبع بلامانع ميباشد
.
www.khazama.com
Tel : 051-44641597 - 09363677001 - 09155714862
Support SMS Center: 09363677100